IC, ای سی شارژ

ای سی شارژ ایفون (apple)

ای سی شارژ چیست؟

موضوع ای سی شارژ ایفون : یکی از مهمترین قطعات در بردهای موبایل بخش آی سی ها می باشد ، در این بین آی سی شارژ نیز به عنوان یکی پر اهمیت ترین آی سی های مدارات و بردهای موبایل شناخته شده است که باید تامین شارژ باطری را فراهم آورد. ضمن اینکه این ای سی شارژ در مدل آیفون ۵,۵s در دل آی سی تغذیه بوده و به صورت جدا روی برد سوار نبوده است در حالی که در مدل های بالاتر از ۵s ایسی شارژ به صورت جدا در برد جای دارد و به طور مستقیم وظیفه تامین شارژ را به تنهایی بر عهده این آی سی آیفون می باشد.ای سی شارژ اپل ای سی شارژ اپل  ای سی شارژ اپل اس سی شارژ iphone اس سی شارژ iphone اس سی شارژ iphone اس سی شارژ iphone

برای مشاهده لیست قیمت انواع ای سی شارز کلیک کنید

وظایف ای سی شارژ موبایل

اما این تنها وظیفه آی سی شارژ نیست و حتی زمانی که هدفون یا هندزفری شما دچار مشکل می شود نیز آی سی شارژ خرابی را مشخص می کند. از دیگر وظایفی که به عهده آی سی شارژ است می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • کنترل کلید های ولوم
  • دکمه پاور
  • دکمه سایلنت در برخی گوشی ها
  • کنترل دمای CPU
  • هدایت و کنترل NTC
  • دوربین
  • باتری

وظایف ای سی شارژ

وظیفه این آی سی در برد های موبایل به طور قطع و یقین شارژ باطری بوده که از طریق شناسایی باطری و ساختن ولتاژ مناسب از شارژر برای شارژ باطری را ابتدا به امر از طریق شارژر و اتصال آن به سوکت شارژ و سپس انتقال به ای سی شارژ و سپس به باطری جهت شارژ شدن وظیفه اصلی و کامل آیسی شارژ می باشد.

ای سی شارژ ایفون

خرابی ای سی شارژ

عمده دلایلی که باعث خرابی آی سی شارژ می شود رو میتوان به شکل زیر نام برد :

۱ – استفاده از شارژ فندکی اتوموبیل

۲ – نوسانات برق

۳ – خرابی شارژر

۴ – خرابی کابل

۵ – آب خوردگی و ضربه خوردگی

علائم خرابی ای سی شارژ

زمانی که در ای سی شارژ مشکلی پیش آید ابتدایی ترین شکل مشکل شارژ نشدن باطری بوده،همچنین عدم شارژ مناسب در تایم معمول برای به حداکثر شارژ رسیدن گوشی یا همان دیر شارژ شدن ،خاموشی دستگاه و همچنین زود خالی شدن باطری نشانه هایی از خرابی ایسی شارژ می باشد.

تعمیر ای سی شارژ ایفون

ای سی شارژ بر حسب اهمیت کاربرد آن مخصوصا در مدل های آیفون نیاز هست توسط تعمیرکار مجرب و در مراکز معتبر تعمیرات گوشی آیفون بررسی و در صورت نیاز تعمیر گردد چرا که هر گونه تعمیر ناصحیح باعث خرابی در دیگر قسمت های برد و مدارات گوشی خواهد شد.مجموعه پردازش تیم با بهره گیری از متخصصین مجرب در حوزه تعمیرات تخصصی آیفون آماده خدمت رسانی به کلیه مشتریان و همکاران گرامی می باشد.

شناسایی ای سی شارژ در بردها

عموما تعمیرکاران با بهره گیری از شماره فنی که برای آی سی ها در نظر گرفته می شود جدا از مسیر و محلی که ایسی قرار دارد نسبت به شناسایی و پیدا کردن آن اقدام میکنند.

شماره فنی ای سی شارژ ایفون

شماره فنی در واقع نام اختصاصی در واحد شمارش و بهمراه استفاده از حروف انگلیسی درکنار آن و برای انواع مدل های آیفون این شماره ها متفاوت می باشد. در تصاویر زیر شما میتوانید نمونه ای سی شارژ برای انواع مختلف آیفون بهمراه شماره فنی آنها را نیز مشاهده کنید.

برای مشاهده تصویر در سایز کامل روی آن کلیک کنید

جدول شماره فنی ای سی شارژ ایفون

با استفاده از جدول زیر می توانید نسبت به آشنایی بیشتر با شماره فنی آی سی شارژ در انواع مختلف آیفون بهره ببرید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

اجاره کولر

مدل گوشی شماره فنی
ای سی شارژ آیفون ۴ ۳۳۸S0867
ای سی شارژ آیفون ۴S ۳۳۸S0973
ای سی شارژ آیفون ۵ ۳۳۸S1131
ای سی شارژ آیفون ۵s ۳۳۸S1216
ای سی شارژ آیفون ۶ و ۶پلاس SN2400B0
ای سی شارژ آیفون ۶s,6sp,7,7p SN2400AB0
ای سی شارژ آیفون ۸,۸p,x SN2501A1
ای سی شارژ آیفون Xs,Xs max SN2600B1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =