IC, ای سی تغذیه

کاربرد آی سی تغذیه موبایل

ای سی تغذیه

کاربرد آی سی تغذیه موبایل : در میان قطعات متعدد موجود در گوشی های هوشمند، آی سی تغذیه جزء مهم ترین بخش ها به شمار می رود. این قطعه، در فرایند تامین ولتاژ نقش داشته و از کار افتادن آن، منجر به بروز آسیب های جدی در گوشی خواهد شد. آی سی تغذیه موبایل، قطعه فوق العاده ظریف و حساسی است که به دلیل ارتباط با جریان برق، به شدت در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار دارد. از طرفی، عملکرد این قطعه گونه ای است که در صورت بروز مشکل، سایر بخش های دستگاه را نیز درگیر خواهد نمود.

آی سی تغذیه چیست؟

برد به عنوان مغز گوشی های هوشمند و هدایتگر سایر بخش های این دستگاه، از بخش های متعددی تشکیل شده که یکی از آنها آی سی تغذیه است. این قطعه، برای تامین ولتاژ و جریان در مسیر اجرای دستور و همچنین برای حفاظت در مدار و تامین انرژی سایر آی سی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخش های مختلف موبایل نیز بر عهده ی این آی سی بوده و جالب تر این که، در صورت اتصالی هدفون هم همین قطعه مشکل را تشخیص می دهد.

فروش ای سی تغذیه موبایل

ساختار ای س تغذیه موبایل

آی سی تغذیه توسط سه یا چهار پین به باتری متصل میشود و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی ولتاژ برای قسمت های دیگر می سازد. برای این منظور ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می شود. این مدار وظیفه ی محافظت از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی را بر عهده دارد.

بدین صورت که اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، باعث عمل کردن مدار مدار حفاظت جریان شده، در نتیجه آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند. توجه داشته باشید که در موبایل علاوه بر آی سی تغذیه، تغذیه چهار قطعه دیگر معمولاً به طور مستقیم از باتری دریافت می شود و ارتباطی به آی سی تغذیه ندارد. این چهار قطعه شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش است.

کاربرد آی سی تغذیه موبایل

ساختار کلی آی سی تغذیه موبایل به این شکل است که توسط سه یا چهار پین به باتری متصل شده و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. برای طی شدن این فرایند، ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می گردد. این مدار، موظف است که از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی محافظت کند.

در واقع اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت عمل نکرده و به دنبال آن، آی سی تغذیه موجب خاموش شدن گوشی خواهد شد. نکته بسیاری مهمی که کارشناسان تعمیرات گوشی در فرایند تعمیر آی سی تغذیه موبایل مد نظر قرار می دهند این است که این دستگاه، به جز قطعه مورد بحث، قطعات دیگری هم دارد که انرژی خود را مستقیما از باتری می گیرند. این قطعه ها شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.

کاربرد آی سی تغذیه موبایل

آی سی تغذیه موبایل به کمک سه یا چهار پین به باتری متصل می گردد و با دریافت ولتاژ باتری موبایل و بر اساس طراحی داخلی خاص خودش برای قسمت مختلف  دیگر ولتاژ می سازد.

روش کار آی سی تغذیه موبایل به این صورت می باشد که ولتاژ از طریق پین مثبت باتری موبایل وارد مدار محافظ جریان داخل آی سی می گردد.

این مدار مسئول مراقبت از آی سی تغذیه و باتری موبایل در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی می باشد.

به صورتی که اگر جریان کشیده شده ازسمت آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر گردد، مدار حفاظت جریان وارد عمل شده و در نهایت آی سی تغذیه تمام سیستم موبایل را خاموش می کند.

توجه داشته باشید که در موبایل علاوه بر آی سی تغذیه ، تغذیه چهار قطعه دیگر معمولاً به صورت مستقیم از باتری دریافت می کند و ارتباطی به آی سی تغذیه ندارد.

ساختار آی سی تغذیه موبایل چیست؟

ساختار کلی آی سی تغذیه موبایل به این شکل می باشد که به واسطه سه یا چهار پین به باتری متصل گردیده و با گرفتن ولتاژ از باتری موبایل و بر اساس طراحی داخلی،

ولتاژ مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند.

علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی

اگر شما بدانید که کدام یک از مشکلات گوشی، نشانه ی خرابی و یا از کار افتادن آی سی تغذیه موبایل است، بدون شک می توانید اقدامات تعمیرات موبایل خود را با سرعت بیشتری انجام بدهید.

یکی از مهم ترین علامت های خرابی آی سی تغذیه، این است که گوشی موبایل به طور ناگهانی خاموش شود.

علت این مشکل این است که با از کار افتادن آی سی تغذیه گوشی، ولتاژ لازم به اندازه کافی به برد و مدارها نمی رسد.

دیگر علامت هایی که در تعویض آی سی تغذیه گوشی مورد توجه قرار می گیرد، مشکلات آنتن دهی گوشی است.

گاهی مواقع علی رغم صحت و کیفیت شبکه موبایل ، آنتن دهی با اختلال مواجه می گردد.

از طرفی چون این قسمت از موبایل به باتری وصل می شود خرابی آن بر روی باتری هم تاثیرات منفی میگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شانزده =